HTML

6tila

A blog azon filmeket tartalmazza amiket én már láttam és bátran merem ajánlani bármelyik látogatómnak. Ha pár nap kimarad, az nem lustaságból ered, hanem mert vagy olyan filmet néztem amit nem szeretnék tovább ajánlani, vagy egyszerűen nem néztem azon napokon filmet.
Amennyiben neked is tetszett a film és kedvet érzel értékelni azt megteheted a filmek előzetese alatt található "Szólj hozzá" részben.

A linkek aktuálisságáért csak a blogbejegyzések megszületésekor tudok felelősséget vállalni, akkor minden link ellenőrzött, és valós. Az idő elteltével a linkek tartalma és érvényessége változhat. Torrentek esetében a le és feltöltők száma állandóan változik, és egyes esetekben a torrent maga is törlődhet a gazdaoldalról. Felíratok esetében ugyanez a helyzet, a gazdaoldalon történő változások, javítások, áthelyezések módosítják a linkek tartalmát és érvényességét. Ezekért elnézést kérek, de azt beláthatjátok, hogy nem ellenőrizhetem minden linkemet időszakosan sem. De ha ti jelzitek felém a változásokat, hibás linkeket, készségesen javítom őket az aktuális lehetőségekhez képest.

Linkajánló

Filmajánlók első kézből:
www.chrisdry.com

Nemzetközi torrent kereső:
BTjunkie.org

Az ázsiai filmek tárháza:
Asia Torrents.com

Felirat keresők:
Feliratok.hu
Feliratok.org
Opensubtitles.org
Horrorfreaksubs.try.hu
The L world
Hosszupuskasub.com
Subs.tu

Saját időzítésű, vágású felirataim:
-->>>Kattints ide a megtekintésükhöz!<<<--

Letöltő programok

Direkt letöltő (rapidshare, hotfile, stb.) több link 1 kattintással:
JDownloader

Torrent letöltő:
µTorrent

eMule letöltő és szerverek:
eMule + eMule szerverek

Utolsó kommentek

Látogatók

A számláló indítása: 2010.03.09 20:00 free counters

A nyomozó (The Investigator, 2008)

6tila 2010.11.27. 11:19

107 perces magyar, svéd, ír film

Malkáv Tibor nincs jóban az élőkkel. Malkáv Tibornak jobbára nincsenek kapcsolatai. Egyetlen élő hozzátartozója a haldokló anyja. A műtétre nincs pénz. Malkáv Tibor elvállalja, hogy megöl egy vadidegent anyja megmentéséért. Malkáv Tibor végez Szirmai Ferenccel. A pénzt megkapja, úgy tűnik, minden rendbe jön. De másnap Malkáv Tibor levelet kap Szirmai Ferenctől. Kiderül, hogy nagyon is közük volt egymáshoz. Malkáv Tibor bajban van. Ki kell derítenie, ki bérelte fel és miért, ha el akarja kerülni a felelősségre vonást. Malkáv Tibor boncmester. Malkáv Tibor egy halott nyomába ered, hogy váratlan dolgokat tudjon meg saját magáról.

Ki hallott már erről a filmről? Anno még 2 éve fel sem tűnt hogy mi is ez, még ha találkoztunk is vele. A nyomozó. Ilyen címre ki figyel fel? Valószínű ezért siklottam el felette én is és akitket eddig megkérdeztam ők is. Pedig nem kellett volna. Minap hívta fel a figyelmem rá egy kedves munkatársam, hogy nem is olyan feledésbe merítendő film ez, sőt igancsak jónak mondható a mai magyar filmiparban fel-felbukkanó filmek között. Végre egy film, amiben nem ordítanak és káromkodnak egymással a szereplők a film elejétől a végéig, nem rohangálnak meztelen nők össze-vissza, bár egy fedetlen kebel felbukkan, de ez megbocsájthatóm hszen ruhában nem lehet boncolni.
A történet olyan igazi magyaros, annyira érezhető rajta a "magyar film" mint fogalom. Átlagos helyszínek, átlagos színészek, átlagos történet, de mégis ott van benne az a kis plusz amit olykor más filmekből hiányolunk, az a kis plusz amitől egy filmre rámondjuk, hogy igen ez egy jó film volt.
Szenzációs filmes megvalósítások vannak benne, olyanok, amiket még sehol semilyen nemzet filmjei között nem találtam eddig, holywoodba meg mire eljutna a rendezők agyáig addigra úgy megöregednének, hogy a szenilitás miatt már el is felejtenék. Hogy mire is gondolok? Adott egy levél, melyet egy átlagos filmben, a szereplő kinyit, és az író nahgjával a levél vagy annak egy része felolvastatik. Nah ez itt nem így történt. Adott volt egy levél amit a szereplő felbont és az írő hangjával elkezdődik a felolvastatás, de itt jön a csavar ami olyan zseniálissá teszi az egész jelenetet... vált a kép a levél nyomtatott képére, a felolvasás halad tovább, mígy ahogy halad lefelé a sorokon a kamera meg nem jelenik két szereplő, és rá nem jövünk, hogy a levél a padlóra van nyomtatva és a két szereplő az író és a címzett, a levelet pedig az író elmeséli a címzettnek, úgy hogy egymással szembe állnak, majd halad tovább a kamera és a levél végére kikerül a képből a két szereplő. Hát nem csodálatos. Egy unalmas részt ennyire másként bemutatni.
Vagy ott van például, az "eszmefuttatás", amikor a történet már eljut oda, hogy a "nyomozó" megpróbálja összeszedni gondolatait, és egy megáldáshoz eljutni. Ezt egy egyetemi előadó teremben valósítják meg, a tanár helyén a "nyomozó", a diákok helyén a filmben szereplő összes színész... a dialógisok egymást követik, szereplőről szereplőre adódva: én ezt csináltam a filmben , te azt, akkor én itt voltam, de te nem lehettél ott, akkor ezek szerint, he te nem voltál ott akkor ki vagy te, vagy ki vagyok én, és én minek vagyok itt, ha te nem voltál ott... és így haladnak míg egy megoldást elénk tárót a végén közösen megtapsolnak. Szenzásiós jelent és ilyennel sem találkoztam még egyetlen filmben sem.
Mivel magyar filmről van szó, elmaradhatatlanok a poénok, amik igenis jók, bár kicsit magyarnak kell leni hozzá, hogy harsányan felkagagjon az ember hozzá, olyan mint az angol humor azt is csak az angolok értik igazán.
A kedvenc poénom: Jelenet ... a nyomozó elmegy egy moziba, hogy jegyet vegyen az esti előadásra. Megkéri a jegyárúst, hogy ajánljon neki egy filmet.

- Vérhalál lesz negyed 7-kor. - mondja a jegyárús
- Azt nem tudom mi. - válaszolja a nyomozó
- Dél-Kóreai akció-művészfilm. Pontosabban egy német producer megvett egy amerikai képregény jogait, megíratta egy zsidó forgatókönyvíróval, hogy aztán dél-kóreai pénzből leforgathassa Hong-Kongban lengyel színészekkel. - válaszolta a jegyárús.
- Nem baj. Kérek kettőt!- feleli a nyomozó és a jegyekkel távozik.

Én ezen könnyesre röhögtem a szemem. :)

Vagy ott volt például a posta telefonos üfélszolgálatos jelenet... hát azon is be lehet szarni, de nem árulok el többet a filmről ezt MEG KELL NÉZNI!!!

Torrent fálj: A nyomozó.torrent De szinte minden magyar torrent oldalon fenn van, keress rá, ha nagyobb sebességet szeretnél!
Magyar felírat: Magyar film, gondolkozz! :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://6tila.blog.hu/api/trackback/id/tr102476479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2010.12.01. 20:23:19

Valóban érdemleges kis film volt, nekem néha túl színdarabos lett némely rész, valamint a lepukkant retro feeling nem értem miért kellett, igényesebb helyeken, jobb operatőre bravúrokkal kicsivel több csavarral még hatásosabb lett volna, azért ez is valami a magyar filmgyártástól. Bár már az Elmebeteg nő naplója is jól sikerült... ez egy 10/5-ös, ami nálam jó jegy lenne, de mivel magyar filmről van szó, 10/6-ot adok rá.

Corvin82 2010.12.02. 08:48:38

Nem szeretem a magyar filmeket.Nem is nézem őket, főleg ha valami szétreklámozott cukrozott takonyról van szó Kern meg a többi jól bevált ripacs szereplésével.Ebben az esetben szerencsére nem erről van szó,hosszú idő óta az első olyan amit igazán értékelni és élvezni tudtam.Nagyon tetszett,jó magyar film.
süti beállítások módosítása