HTML

6tila

A blog azon filmeket tartalmazza amiket én már láttam és bátran merem ajánlani bármelyik látogatómnak. Ha pár nap kimarad, az nem lustaságból ered, hanem mert vagy olyan filmet néztem amit nem szeretnék tovább ajánlani, vagy egyszerűen nem néztem azon napokon filmet.
Amennyiben neked is tetszett a film és kedvet érzel értékelni azt megteheted a filmek előzetese alatt található "Szólj hozzá" részben.

A linkek aktuálisságáért csak a blogbejegyzések megszületésekor tudok felelősséget vállalni, akkor minden link ellenőrzött, és valós. Az idő elteltével a linkek tartalma és érvényessége változhat. Torrentek esetében a le és feltöltők száma állandóan változik, és egyes esetekben a torrent maga is törlődhet a gazdaoldalról. Felíratok esetében ugyanez a helyzet, a gazdaoldalon történő változások, javítások, áthelyezések módosítják a linkek tartalmát és érvényességét. Ezekért elnézést kérek, de azt beláthatjátok, hogy nem ellenőrizhetem minden linkemet időszakosan sem. De ha ti jelzitek felém a változásokat, hibás linkeket, készségesen javítom őket az aktuális lehetőségekhez képest.

Linkajánló

Filmajánlók első kézből:
www.chrisdry.com

Nemzetközi torrent kereső:
BTjunkie.org

Az ázsiai filmek tárháza:
Asia Torrents.com

Felirat keresők:
Feliratok.hu
Feliratok.org
Opensubtitles.org
Horrorfreaksubs.try.hu
The L world
Hosszupuskasub.com
Subs.tu

Saját időzítésű, vágású felirataim:
-->>>Kattints ide a megtekintésükhöz!<<<--

Letöltő programok

Direkt letöltő (rapidshare, hotfile, stb.) több link 1 kattintással:
JDownloader

Torrent letöltő:
µTorrent

eMule letöltő és szerverek:
eMule + eMule szerverek

Utolsó kommentek

Látogatók

A számláló indítása: 2010.03.09 20:00 free counters

A gyűlölet (La haine, 1995)

6tila 2011.08.02. 22:37

Annyi jó kritikát találtam a filmről, hogy többet is szerepeltetek a blogon ez alkalommal.

Amit a brit filmesek nem éppen díszes papírszalaggal átkötve csak az előző évtized végén nyújtottak át nekünk (Eden Lake, Harry Brown), azt a franciák már 15 éve megtették. A '90-es évek közepén berobbanó, hatalmas tehetség Mathieu Kassovitz A gyűlölet c. alkotása kíméletlenül tárgyalja az ország (Európa?) talán legfontosabb, mégsem súlyának megfelelően kezelt problémáit: a közoktatási rendszer teljes csődjét, a társadalmon belüli különbségek szakadékká szélesedését, valamint a perspektíva nélkül tengődő, egyre frusztráltabbá és gátlástalanabbá váló, most még csak főleg külvárosi fiatalság helyzetét. Övék a jövő, tehát jó nagy szarban vagyunk.

Félreértés ne essék, sem a filmnek, sem nekem nem szándékom senkit sem mentegetni. De az tény, hogy nem maga az erőszak a probléma, az már csak a következmény, a jéghegy csúcsa, így az arra való fókuszálás is csak tüneti kezelés, a süllyedő hajóból kávéskanállal való vízmeregetés, avagy önmagunk nyugtatgatása lehet, hogy még csak a 24. emelet környékén zuhanunk. Az a három fiú, akinek egy napját látjuk sem alapjáraton söpredék, nem bekódoltan bűnöző. A kérdést ilyen szinten csak a legszemellenzősebbek, vagy a leggyávábbak válaszolhatják meg. El sem tudom képzelni, hogy mennyire frusztráltnak és hitetlennek kell lenni ahhoz, hogy a gyűlölet, a düh váljon számomra az egyetlen érzelemmé. Persze ettől még vannak elfogadhatatlan viselkedésformák és tolerálhatatlan cselekedetek. Durván hangozhat, de Vinz, Said és Hubert generációja már elveszett. A kis testvéreik pedig el fognak, hacsak nem tesznek ellene kurva gyorsan azok, akiknek ez hatalmában áll.

Ez után a személyesebb, idő és hely és képben levés hiányában is felületesebb közléskényszer folyam után nézzük a filmet. A fekete-fehér fényképezés hatalmas ötlet, de még ennél is nagyobb erény az akár csak egy vesszőnyi felesleg nélküli szövegkönyv. Persze azt elő is kell adni, erőteljesebb és autentikusabb színészi játékot pedig ritkán látni. A film elején De Niro-t utánzó Vincent Cassel ugye azonnal sztár is lett, de társai, illetve gyakorlatilag mindenki tökéletesen lett castingolva, majd meg is hálálta a számára megelőlegezett bizalmat. A szimbolika is nagyszerű, hol direktebben (a plakátok, a záró monológ), hol kissé indirektebben (én a Taxisofőrös tisztelgést, valamint a film csúcspontjának számító, egy II. világháborús veterán által egy wc mosdójában előadott sztoriját is ide sorolom) működik, de Kassovitz kérdés feltevései minden jelenetben ott vannak. Aztán ugyanígy dicsértet érdemel a már méltatott rendezés mellett a nagyszerű vágás, és a közösbe szintén nem kevéssel beszálló soundtrack.

Mindenképpen ajánlom azoknak, akiknek eddig kimaradt, mert ugyan ma már nem meccselhet az Eden Lake alapszituációjának sokkjával, és nem is visz be olyan erős emocionális gyomrost, mint a Harry Brown, de technikai, filmnyelvi oldalról nézve mindenképpen komolyabb alkotás. Sőt, megkockáztatom, hogy időtállóbb is.
(forrás: halfpecssquad.blog.hu/2010/04/12/a_gyulolet_la_haine_1995)

 

3 rossz körülmények között élő fiú 24 óráját követhetjük nyomon. Vinz bárkinek bármikor képes visszaszólni úgy hogy őt nem is zavarja. Said eléggé vicces figura a film vége felé mégis komolyan veszi őt a néző. Hubert a 3 közül a leginkább erőszaktól távolodó és őt fogjuk hallani a legkevesebbet beszélni. Egy rendőrökkel vívott harc közben az egyik zsaru elveszti a fegyverét és a 3 fiú közül a lehető legrosszabb helyre kerül, Vinzhez. Ő megfogadja: Ha az ütközet utáni tárgyalási verés után Abdel meghal ő lelő egy rendőrt.

A történet olyan kegyetlen mint maga a film. A fiúk viselkedése számunka furcsa de ez valahol érthető hiszen egy olyan helyen ahol ők élnek, tisztességes emberi élet alig kerül ki. Náluk nem a heti tévéműsor és az időjárás a téma hanem ki szívatott meg több zsarut. Vinznek mindegyik Saidnak és Hubertnek csak a túlzott erőszakot alkalmazó zsaruk az ellenségei.Szívszorító és fájdalmas hogy egyes helyeken ilyen rossz körülmények között élnek emberek. Fájdalmas látvány ahogy a fiúkat teljesen megfogja a gyűlölet és soha nem engedi el őket. A fiatalok ahova csak mennek balhéznak, dulakodnak hasonló okokból mint az Összeomlás Williame. Sokszor azt is tapasztaljuk hogy nem a fiúk hanem a rendőrök a kezdeményezők ami szinte késként hatol az ember szívébe.Ez viszont nem kitaláció a valóság. Néha a saját szemünkkel is megpillanthatunk dulakodásokat amelyek hasonló okokból törnek ki. Valamint itt is előfordul a "tiétek a világ" felirat de itt a "nem a zuhanás számít hanem a leérkezés" szöveg a meghatározó ugyanis ez a romlott társadalmat jellemzi pontosabban nem az számít hogy megyünk lefele hanem hogyha érkezünk mi lesz a vége? A színészek koruk ellenére elképesztően teljesítenek, Vincent Casselből ugye sztár is lett. A film természetesen Hip hop zenékkel van tele amik még jobban életre keltik ezt a borzalmas és egyben szívszorító világot tele áldozatokkal. Megkerülhetetlen darab!
(forrás: http://kritikustomeg.org/film/190/La_haine_A_gy%C5%B1l%C3%B6let_1995/elemzesek)

 

Spiel véleménye a filmkatalógus.hu-ról: "Ez a film nagy pofon az integráció mellett kardoskodóknak. Az is egy szemszög amit a film képvisel, de manapság pont az ilyen viselkedés miatt megy a "rajoskodás" kis hazánkban is. Fikázzuk a zsarukat mert a munkájukat végzik, szóljunk be mindenkinek aki rendre akar utasítani bennünket. Nekem a filmből elég sivár jövőkép jött át, pedig hol vagyunk még mi a franciákhoz képest?"

És a saját véleményem: Engem a film témailag nem fogott meg, de attól, hogy elfordulunk ettől a nemzedéktől, még léteznek, mi hoztuk létre őket. Ők is ugyanolyan emberek, mint bárki más... külsőre, de a bennük élő életérzés illetve az ami kiveszett belőlük azt már sosem tudják visszakapni. Óriási probléma náluk, hogy nem azért küzdenek, hogy legyen belőlük valaki, hanem a túlélésért, és ha nem a drog, ha nem a társadalom - azon rétegének akik magasabb rendűnek képzelik magukat - utasításai, akkor saját maguk pusztítják el egymást. Egy őrült ördögi kör indult meg anno, és egyre többen sodródnak bele ezekbe a körökbe, és onnan kijutni már nagyon nehéz. Ezen társadalmi réteg  gyermekei már ebbe születnek bele, és ők is ezt az "eszmét" követik majd. Nagyon jó volt egymás után látni ezt a filmet és az Ez itt Angliát, nagyon sok hasonlóság volt benne, kivéve a két csoport elvét. Ott volt miért küzdeniük, itt viszont már a miért sem érdekli őket. Összességében jó film volt, és itt is nagyon ütős a zárómondat, bár a film során többször elhangzik picit másképpen, de a végén mégis tejesen mást jelent.

Érdekességek a filmben:

A főszereplők (és további mellékszereplők is) saját, civil nevüket viselik a történet során.

Amikor Vinz, Saïd és Hubert a kaputelefonnál csöngetnek Asterixhez, az egyik gomb melletti név: 'Cassel'. (Valószínű, hogy Vincent Cassel, az egyik főszereplő srác lakásánál forgattak)

Maga a rendező, Mathieu Kassovitz játssza a skinheadet, akit Vinz le akar lőni Saïd és Hubert társaságában.

Torrent fálj: La.Haine.iNTERNAL.1995.FRENCH.DVDRiP.XViD-CiNEMA.Allteam.torrent
Magyar felírat: La.Haine.iNTERNAL.1995.FRENCH.DVDRiP.XViD-CiNEMA.Allteam.srt
(köszönet a felíratért Topi)

8.1

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://6tila.blog.hu/api/trackback/id/tr23121481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2021.01.20. 14:31:53

Egy arab, egy feka, egy zsidó kölyök, a filmben csomó hiphop elem (dj, graff, break) teszi nemzetközivé, a világ pedig úgy áll, hogy kortalan, mert hiába a 90es években készült, és az akkori zavargásokra reflektál, készülhet(ne) ma is blm tüntetés, no-go zónák körül amcsiban, európában is akár.
süti beállítások módosítása